onsdag 2. desember 2009

Ny duk og stettfat


Jeg var på stoff og stil i helga og fant faktisk en voksduk jeg falt for. Vi har ikke hatt voksduk på spisebordet før, for jeg har ikke funnet noen jeg ville ha.. Men behovet har jo vært der og fornuften sier at vi burde ha en. Så nå har vi i allefall en julevoksduk, så få vi se om jeg finner en annen etter jul. Gikk litt på jakt etter gamle skatter hjemme på Støren og fant dette stettfatet. Det tilfredsstiller nok ikke helt behovet mitt for et nytt og blankt ett med 3 etasjer, men jeg synes det har sjarm.

5 kommentarer:

  1. Jeg synes stettfatet var knallfint! :)
    Takk for i kveld, forresten! hyggelig å treffe deg :)
    Madeleine

    SvarSlett
  2. Siv Anita Nerland3/12/09 2:20 p.m.

    Hei og takk for i går :o)
    Kjempekoselig å treffe deg og skravle litt hobby med deg:o) Jeg sender adressa til der jeg kjøpte ullstoffet: www.naturesfabrics.com

    Oppskriften på lua er:
    - legg opp med 60 masker med easy-garn på pinne 6-8
    - strikk vr.bord med 2r 2vr til arbeidet måler ca 9 cm
    - Skift til pinne nr 7-9 og strikk de to første maskene sammen og strikk 2r og 2vr bare at starten er forsyvet en gang.
    - Da er det bare å kjøre på med 2r og 2vr helt til arbeidet måler 25 cm.
    - Strikk en omgang med 2r sammen, 1r, 2r sammen, 1 r ...osv
    - strikk 2 omdanger med rettstrikk
    - Strikk 2r sammen, 1 r, 2r sammen, 1 r ...
    - Strikk 2 omganger med rettstrikk og strikk 2r sammen gjennom hele omgangen og dra til slutt tråden igjennom.

    Lykke til :o)

    Siv Anita

    SvarSlett
  3. Heisann, Siv Anita! Veldig koselig i går kveld ja! Så utrolig kjekt at du ville dele oppskrifta på lua, den må jeg prøve altså! Tusen takk! Du må få deg blogg du også, så vi får se hva du driver med :o)

    SvarSlett
  4. Siv Anita Nerland3/12/09 11:18 p.m.

    Dette var min første kommentar...og var ikke helt sikker på hvorordan jeg skulle gjøre det...da skjønner du hvordan landet ligger i dataverdenen for meg...hi hi

    Akkurat blitt ferdig med en ullbody nå jeg med turkis kontrastsømmer og turkis montermerke fra stoff og stil...såååå oppdaget jeg at jeg hadde kjøpt bare 174 av 50 stk trykkknapper...hi hi...en lærer så lenge man lever :o)

    Skikkelig stilig varmer du hadde strikket !!!

    Siv Anita

    SvarSlett
  5. Jamen blogg er ikke avansert! Den mater seg nesten selv! Jeg er heller ikke så god på data (bortsett fra på å surfe..) Men nå er det natta her, folkens! God natt!

    SvarSlett