fredag 11. desember 2009

Et par gaver til og pepperkakebaking

Tror som alltid jeg skal rekke så mye når jeg har en HEEEL sydag. Men sydager går fortere enn de fleste andre dager, og denne sydagen ble i tillegg etterfulgt av en travel ettermiddag med besøk og pepperkakebaking. Veldig koselig bakeettermiddag ble det med jentene, tante Marianne og søskenbarnet til jentene. Etter det igjen var jeg ute og spiste julemat med en gjeng fra jobb. Det nærmeste vi kommer julebord. Man får det ikke mer moro en man ordner selv når man jobber i det offentlige.. Men koselig var det altså! Og før neste dag kom hadde vi jammen fått omgangssjuke i hus, så både dager og netter kan være travle i denne juletida.


Her er litt av det jeg sydde på sydagen:

Gave til ei venninne som fyllte 30 nylig; ei veske sydd etter mønster fra Barn Igjen boka. Foret med bomullslerret, sydd i dongri og et kraftig mønstrete bomullsstoff. Og liten forklekjole til dattra hennes som blir 2 år i januar, lik som den jeg sydde til Åsa for ikke så lenge siden. Jeg liker så godt de stoffene, de er kjøpt på etsy.com, designeren heter Alice Kennedy, serien heter Timeless Treasures. I pakken på bildet ligger en Fødselsdagskalender fra Blafre. Hun har vært så lei seg for at bursdagskalenderen hennnes forsvant i flyttinga sist, så jeg tenkte at den måtte bli en fin erstatning!

1 kommentar:

  1. Heldige jenter som får fine julegaver og bursdagsgaver! Du er jammen flink som rekker hjemmelagde julegaver, håper mottakerene blir glade! Her har det vært juleshopping til den store gullmedalje i kveld. Ble igjen etter jobb og kom hjem elleve! Men; nå er vi nesten i mål med julegavene.
    Et tips til deg dersom du ikke rekker kongleplkking i helga;) Jeg var innom Haukebø gartneri, som var såååå julepyntet. Der solgte de fine kongler til 2 kr stk. Et fint alternativ om det blir stress med skogstur mens det fremdeles er lys ute!
    Vi skal bake pepperkaker i morgen, store hjerter tenker jeg;) Har en snill svigermor som kom med deig i går. God helg!!

    SvarSlett