mandag 5. oktober 2009

Første to luer

Høsten (for ikke å si vinteren..) har kommet for fullt til Molde, og inspirert av så mange i syblogg-verdenen har jeg sydd mine første to luer. En rosa möln-lue til Eline og ei elefantlue til Åsa. Elines lue tegnet jeg mønster til selv etter å ha sett på Made by ME sin beskrivelse. Det gikk litt raskt, for jeg her tegnet 6 "tunger" i stedet for 4. Den funker jo på et vis likevel, men det ble litt klumpete i topen. Ellers var beskrivelsen veldig fin når jeg skjønte at den ikke skulle vrengsyes, men kom til å få en vrangside. Etter at jeg var ferdig fant jeg en flott beskrivelse av hvordan tegne luemønster på Alvinea sin blogg. Den skal jeg prøve så snart jeg får tid! Den er tegnet og ligger klar - veldig enkelt! Lua med elefantene har jeg tegnet mønster til etter ei Kivat-lue som Åsa har som jeg syns er så søt. Den lua har knying og dusker i spissenen, men det funker veldig bra uten også.

Her er go`jentene med de nye luene sine:


4 kommentarer:

  1. Det är så roligt att se hur mössmönstret förökar sig! Och det ska bli spännande att se hur just dina mössor blir! Har själv ritat till en babyvariant i helgen, har fått en beställning till en liten 3-månaders tjej.
    Söta tjejer på bilden, i supergosiga mössor!

    SvarSlett
  2. Takk for hyggelig kommentar! Ja det er vedig kult å se hvordan ting sprer seg i bloggverdenen! Utrolig kjekt for oss nybegynnere å finne mønster og tutorials. Jeg ønsker et baby-lue-mønster velkommen og jeg ;o)

    SvarSlett
  3. Så flink å sy du er!
    Masse lekkert i bloggen din, og herlige jenter da!

    SvarSlett
  4. Underbara mössor!! =)

    Vill oxå tipsa dig som redan tävlar hos mig (jätteskoj!) att jag nu har startat ännu en spännande tävling..

    http://uj76.blogspot.com/2009/10/tant-lottar-ut-ett-presentkort-vart.html

    ..med chans att vinna 1 presentkort från en underbar inrednings/ present butik. Kika gärna in =)

    Kram

    SvarSlett