torsdag 10. september 2009

Like kjoler til jentene



Disse kjolene ble til i vår like etter at jeg hadde fått sybassillen i hus. Omtrent samtidig som jeg fant fram til syblogg-verdenen fikk jeg låne ei bok av ei venninne som heter "Barn igjen" og er skrevet av Lisbeth Bjørndal. "Vil du ikke låne denne, Astrid, du som syr?", sa hun. Fram til da hadde jeg jo nesten bare sydd meitaier, men høfflig som jeg er lånte jeg boka. Den ble liggende nesten uåpnet fram til jeg plutselig fikk overdose inspirasjon og satte i gang!


Mønsteret til kjolene er da henta fra Barn igjen boka og er str 92 og 122. Stoffet er kjøpt på etsy.com og er fra Alexander Henry om jeg ikke husker helt feil. Heldigvis har jeg lært ganske mye om sying siden jeg sydde disse - jeg kunne ikke sy på skråbånd/kantingsbånd engang då jeg lagde dem.. Men de ble da ganske kule og jentene har brukt dem masse i sommer. Utrolig herlig stoff!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar