søndag 20. september 2009

Første og siste gag jeg syr i stripete velour! Argh...

Eline forelska seg i et rødt og rosa-stripete velourstoff sist vi var på Stoff og Stil. Hun bestilte kjole av det stoffet. I går kveld gikk jeg løs på oppdraget. Det var utrolig vanskelig å få stripene til å legge seg der de skulle i sømmene!! Det underste stoffet ville bare skli unna uansett hvor mye jeg nålet.. Men det ble da på et vis til slutt. Eline ble iallefall fornøyd, og tok den på i dag før jeg fikk tatt bilde. Så derfor kommer actionbilder.

Mønsteret er laget med utgangspunkt i Meedom. Har brukt korte ermer form 3, rynket dem på toppen og sydd dem på kjoleliv form 1. Ermene videre er laget etter mål, er like brede (10cm) hele veien ned. Skjøtet er laget 140 cm vidt. Str er 7 år. Den ble litt vid, men egentlig ganske fin på.

Avbildet med skiltet hun nettopp ar laget for å ha på døra til rommet sitt ("ikke rot på rommet")












2 kommentarer:

  1. Jeg sto og kikket på det stripete stoffet på Stoff og Stil, men rakk ikke mer. Kanskje like greit siden du strevde med det. Jeg liker så godt striper så kommer nok til å falle for fristelsen en gang!

    SvarSlett
  2. Jeg synes det har litt for brede striper, liker bedre stripete velur fra stof2000.dk, men Eline ville ha det.. Og det ble ikke så verst.

    SvarSlett