mandag 8. februar 2010

Et sett til hver av jentene




Jeg har da sydd endel i det siste, selv om det er stille tider på bloggen.

Forrige uke sydde jeg et skjørt til Eline i samme stoff som ei omslagsjakke jeg sydde for ei god stund siden. Stoffet er velour med "broderi" fra stoff og stil, mønster på jakken er også s&s, mønster på skjørtet er meedom. Første gang jeg syr meedomskjørtet i stretch-stoff, men det funket fint. Riktig deilig ble det.

Tålmodig model:




Ikke fullt så tålmodig modell:
Settet til Åsa er ei knytebukse i lilla velour med en liten sommertopp til. Jeg brukte meedom-boka som utgangspunkt for mønster her også, sammen med ei knytebukse som flinke Rødtopp som har bloggen Rødtoppdesign. Lilla velour er veldig vanskelig å ta bilde av! Her er det beste jeg får til.. Buksa er kantet med mørk blå ribb som jeg trodde var svart i det dårlige lyset på syrommet. men det ble ikke så verst likevel. Toppen er hvit ribb med vevd bomull til ermer. Mønster fra Barn igjen boka. Tenkte å lage lilla lille martine knytebukse til å ha sammen med den til sommeren.


Åsa har jeg gitt opp å få til å stille opp som modell, så hennes sett er avbildet uten jente inne.



Ellers har jeg nettopp vunnet en konkurranse på bloggen til Arbeidshuset! Og jeg som aldri vinner noe som helst! Veldig morsomt. Jeg gleder meg til å ta meg en shoppetur til Visnes i Eide!

1 kommentar:

  1. Den velourbuksa såg fantastisk god ut. Ønsker meg nesten en slik selv. Kjempeflotte sett. Ha en fin kveld.

    SvarSlett