mandag 7. juni 2010

Bursdagsgave til Baff og et vidunder i hagen

I går var vi i bursdagsselskap til farfar, eller Baff, som han også kalles.
Siden vi er inne i det store Hemsydd-året er det Hemsydde gaver som gjelder.
Baff fikk forkle med Alexander Henrys herlige Ahloa Girls i fjor. I går fikk han derfor matchende grytevotter. Vottene var ganske snertne å sy, de har svart bomullslerret ini og platevatt med aluminiumsside som mellomlag. Mønster fra stoff og stil (mønsternerd..) I tillegg fikk han to strikkede og tovede sitteunderlag med bilder av jentene på. Dem syntes Eline og Åsa det var morsomt å gi bort :-)

Ellers har jentene fått seg dukkestue! Det er den samme som jeg hadde da jeg var lita. Min oldefar bygde den til meg i 1983. Den har stått hjemme i Trøndelag, men endelig fikk vi fraktet den nedover hit forrige uke. Stor stas for jentene, særlig minstemora storkoser seg der inne. Utvendig er den nymalt og fin, men innvendig trenger den en liten oppussing. Må bare samle litt tiltak til å få gjort det litt fort når jeg først begynner, for jeg regner med det blir rimelig upopulært at jeg "okkuperer" lekestua med malekost og spann i lange tider..

4 kommentarer:

  1. Så heldig jentene er da som fikk en slik lekestue med litt sjel i:)
    En slik ønska jeg meg også, men fikk alldri når jeg var lita. Så blir det en jente en gang så vet jeg at en lekestuen er obligatorisk i hagen vår!!
    Da kan dere kose dere med å male og innrede!!:)

    SvarSlett
  2. Kjempekoselig lekehytte. Jentene kan jo få male selv:-) Hi hi. Kan hende du må male gulvet etterpå men.... og sette inn nye vinduer? Uff - nei dårlig ide. Likte kjempegodt sitteunderlagene. Lurt med bilde på.

    SvarSlett
  3. Kjempekjekke gaver du lager!
    Heldige jenter som får lekestue i hagen, og heldig mammaen som får innrede?! He he...

    SvarSlett
  4. Så fin gave da! Og så morsomt at dere har fått nedover dokkestua di.

    SvarSlett