lørdag 23. januar 2010

Det strikkes da i allefall..

Fortsatt lite Hemsydd-produksjon å skryte av, selv om jeg har et på plagg liggende som er resultat av sydag med Malla-me, Hønepøne og Madebymolla forrige søndag. Det er bare det at plagga er LILLA og usedvanlig vanskelige å få fine bilder av. Får se om jeg får tatt bilder i dagslys i løpet av helga. Nå sover minstemor og storesøster er med pappan og ei venninne på skøyteisen. Mamman skal egentlig vaske hus, men er fanget i sin egen bloggverden.

Må bare vise dere noen av de siste sofa-prosjektene mine (altså strikking)

Det rosa settet har jeg stikket i perlestrikk etter eget hode. Garnet er Viking Naturgarn, og jeg har brukt pinner nummer 8 på lua og pinner nummer 10 på sjerfet.

Halsen er bare helt genial og er strikket etter ide fra innehaveren av en butikk som selger garn her i Molde (Caramel). Oppskrifta er skrekkelig enkel: legg opp 22-26 masker på pinne nr 8 - 9. Strikk 35 - 40 riller frao og tilbake. Fell av. Sy sammen ca 5 cm av øverste venstre side med nederste høyre side. Ta den på og brett ned den ene flappen. Vola!


4 kommentarer:

  1. Skal si du er produktiv! Settet til Eline var nydelig. Jeg skal helt klart prøve den halsen - ser genial ut.
    Kos deg med vaskingen din ;-)

    SvarSlett
  2. Skikkelig i strikke modus du og ser jeg... her og går det i strikking/hekling... jeg har akkurat fått ferdig en kjole til meg selv, nå er det modell til inspirerende som står for tur, og enda en kjole til meg selv...he he.. Sy litt i morgen tenker jeg..

    SvarSlett
  3. Så nydelig rosa sett! Jeg stikker akkurat nå selv en veske i rosa viking naturgarn som skal toves. Flott garn og flott farge!

    SvarSlett
  4. En slik hals har min sønn også:) de er kjempe smarte og enkle å lage, går i en fei!!

    SvarSlett