fredag 8. april 2011

Hemsydd er for tiden i strikkemodus ;)





Både når jeg var gravid og nå med liten baby i hus har det fristet lite å finne veien til syrommet.. har rett og slett ikke ork til å lete fram symaskina, selv om idèene og planene til fremtidige syprosjekter er mange. Den tid skal komme..


Mens vi venter på en ny sy-vår går det i strikking her! Og ikke minst garnshopping. Må nok takke de garn-gale damene på tøybleieforumet til Tettinntil.no for det. Strikkinga er lettere å kombinere med amming, byssing og baby siden det jo er en sofaaktivitet ;)


Det har blitt endel strikk til Minstemora, og akkurat nå holder jeg faktisk på med ei jakke til Åsa som kun mangler finpuss. Så den utålmodige sydama ar blitt tvunget til å gire litt ned og like strikkng i gjen.


Her er en vevstrikk longies i deilig BFL garn dra Discobaby Knits på Hyenacart.
Her er Fredrikke i ei ulltrøye jeg strikka til henne før hun ble født. Skikkelig tøybleiebaby med bodyen utenpå buksa som fungerer som sperrelag. Og jeg må da benytte anledningen til å oppklare misforståelsen om at jeg har sydd tøybleiene hennes. I sommer hadde jeg store planer om ¨å sy tøybleier selv, men på grunn av elendig form i svangerskapet kom jeg aldri så langt. Og nå har jeg kapitulert og innsett at jeg må overlate bleiesyingen til de som kan sånt prikkel og heller konsentrere meg om de andre sy- og strikkeprosjektene mine.

Her er en heldress som jeg strikket før Minstemora ble født.

Her er en overalls som jeg faktisk har stikket ETTER at hun ble født.






2 kommentarer:

  1. så hyggelig å se det er liv i bloggen din !!!

    herliglann som du strikker!!deilige plagg til småtroll!!og sååå greit å holde på med i sofaen ja!!!

    kos deg videre med tulla!hun var bare herlig!!

    SvarSlett
  2. Så mycket fint och stort grattis!!!

    SvarSlett